Toni Aguiló: “Les empreses d’inserció, motor de l’economia social”

Toni Aguiló: “Les empreses d’inserció, motor de l’economia social”

Amb una llarga trajectòria al món de l’economia social i les empreses d’inserció, Toni Aguiló assumeix la presidència de Faedei (Federación de Asociaciones Empresariales de Empresas de Inserción) amb un propòsit clar: donar visibilitat i reconeixement al paper fonamental que juguen les empreses d’inserció a la nostra societat. La seva elecció s’ha formalitzat durant l’Assemblea General Extraordinària de la Federació, celebrada el dijous 17 de juliol. 

La seva és una candidatura conjunta que aposta per la col·laboració, el consens i una mirada transformadora sobre els reptes actuals, així com per donar continuïtat a la feina feta en els darrers dos anys, durant la presidència de Rafel López, marcats per un clima de consens i avenços en l’articulació del sector.  

L’equip encapçalat per Toni Aguiló incorpora Noelia de Mur i Rafael López com a vicepresidència, Maria José Rodrigo com a secretària i Xavier Puig en la tresoreria. El nou lideratge planteja com a full de ruta cinc eixos estratègics: la visibilització, la governança, la incidència política i administrativa, i el reconeixement dins l’àmbit de l’economia social.  

Tot plegat, amb un enfocament pràctic i realista que busca fer valdre la tasca de les empreses d’inserció a tot el conjunt de la societat. Com ha explicat Aguiló a FEICAT, “La feina que fan les EI per incorporar persones amb una motxilla prou gran és molt important, però sovint no es valora prou”. El president de FAEDEI entrant reclama més reconeixement de les institucions, però també del teixit empresarial i demana que les empreses privades col·laborin amb el sector “oferint pràctiques i oportunitats”.  

Amb més de set anys al capdavant de l’empresa d’inserció Mestral Inserció (Menorca) i una trajectòria consolidada en l’àmbit cooperatiu, Toni Aguiló encara el nou mandat amb experiència, compromís i voluntat de servei. “És la meva manera de retornar al sector tot el que m’ha donat”, assegura.  

D’entre els reptes actuals, la nova junta es proposa, d’una banda, continuar incidint en la tramitació de la nova Llei d’Economia Social perquè aquesta reflecteixi les necessitats reals del sector i, de l’altra, en seguir promovent formació pràctica per a tècnics d’acompanyament, una tasca que consideren fonamental per assegurar l’eficàcia dels itineraris d’inserció. 

Com ha expressat Aguiló, el nou equip directiu es defineix per “la il·lusió de treballar junts des de diferents comunitats autònomes” i es marca com a objectiu establir estàndards de qualitat comuns que permetin enfortir tant els territoris amb una estructura més consolidada com aquells amb menys recursos. 

Toni Aguiló ja avança que vol visitar personalment les diferents federacions regionals per escoltar i compartir reptes i bones pràctiques. Una nova etapa s’obre amb una presidència que aposta per la col·laboració, la incidència i el compromís social. 



Translate »